SMKBA 1982 Community


Khas Untuk Bekas-bekas Pelajar SMKBA Yang Lahir Dalam Tahun 1982
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in
Latest topics
» Guna prepaid Tune Talk Dapat Point Tebus Tiket Air asia
Tue Jun 21, 2011 12:41 pm by ASBN

» ByPass FIREWALL dari Opis/pejabat yang Admin Block!!
Mon Oct 18, 2010 3:35 pm by norfazri

» WALIMATUL URUS
Mon Oct 18, 2010 2:31 pm by norfazri

» haloooo.......
Wed Oct 06, 2010 12:07 pm by abob82

» Koridor oh koridor
Sun Aug 08, 2010 3:49 am by ajim

»  10 fitrah manusia cantik
Tue Aug 03, 2010 11:15 am by hafizhawari_82

» Orang yang Berakal
Mon Aug 02, 2010 10:45 am by hafizhawari_82

» Mohd Azim YB....Topik Khas Untuk Mu..
Sun Aug 01, 2010 3:25 am by ajim

» Cerita Lucu: Kisah Tiga Pemuda Kampung
Fri Jul 30, 2010 4:38 pm by hafizhawari_82

Top posters
^^DaUnKeToM^^
 
abob82
 
hafizhawari_82
 
ahnoi
 
badlock
 
Emelly_HdeW
 
Yop pi'ee
 
pejie_kunyit
 
caoi
 
bogat82
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search

Share | 
 

 Sumpit oh Sumpit

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Sumpit oh Sumpit   Wed Jul 07, 2010 11:48 pm

cerita pasal pengalaman ngan org asli .....
Al - Kisah nya berlaku Ketika tu Amir dlm perjalanan turun dari Cameron highland. Masa kat cameron tu Amir terfikir nak beli souvenir sumpit.Ketnya mahal weh kat atas nu...RM 60 - 150.00. Masa perjalanan naik ari tu Amir ada nampak org asli berniage tepi jalan tu jual sumpit agak-agak mesti murah punye.

Masa turun tu Amir singgah kat salah satu gerai org asli ni yg ada jual sumpit dan buah tampoi.Masa Amir berenti tu anak org asli - umurnya lebih krg 10 tahun tunggu gerai tu. cakap pun tak berapa faham.
Maka Amir tanye la sumpit pjgnya lbh krg 3 kaki harganya RM 18. macam biasa la...Amir minta la kurang.Budok tu kata buleh kurang maka kawan minta kurang RM 3. Jadi Amir nak bayor RM 15 je. Belari budok tu ke ayoh nya. (tak tahula ayoh ke datok dia. Tua dah cuma berseluar pendek dan berokok daun. Bekaki ayam. Siap bawak parang puting pulak tuh!). 'Hah! nak beli apa?' amboi garang nya pak cik ni....Amir cakap la nak beli sumpit dan nak mintak kurang dalam RM 3. 'Tak buleh!' jawabnya. Amboi dah la garang tak buleh kurang pulak tuh dalam hati kwn.Tak apala....RM 18 bukannya mahal sgt nak compare ngan harga kat atas.
Sambil mengeluarkan dompet Amir bertanya lagi ' dah tu berapala buleh kurang, pak cik?' tanya Amir. Kot-kot dia bagi kurang seringgit dua. RM 12 buleh la....terkejut Amir.....cepat-cepat kwn bayor dan naik kereta. Pada mulanya gerun juga nengok ke gaye pak cik tu.Mcm macam buleh jadi kalau dah salah faham ni. Mungkin pada awalnya pakcik tu ingat kwn nak bayor tiga ringgit je kot....haha
Back to top Go down
abob82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 243
Join date : 18/06/2010
Age : 34
Location : batang kali

PostSubject: Re: Sumpit oh Sumpit   Thu Jul 08, 2010 4:32 pm

Lepas beli sumpit,gi joget bt.14 hahahaha....
Back to top Go down
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Re: Sumpit oh Sumpit   Thu Jul 08, 2010 5:59 pm

Bukan Juget..Runggeng Berow...dule awak ade datang tempat shini ker wok..
Back to top Go down
abob82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 243
Join date : 18/06/2010
Age : 34
Location : batang kali

PostSubject: Re: Sumpit oh Sumpit   Thu Jul 08, 2010 9:23 pm

gua maner pernah pergi juget2 ni bro
Back to top Go down
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Re: Sumpit oh Sumpit   Fri Jul 09, 2010 9:20 am

haha...Aku percaya kat hang..tak penah runggeng...deiiii pooooodaaahhhh.....
Back to top Go down
ahnoi
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 228
Join date : 13/01/2009
Age : 34
Location : tg malim

PostSubject: Re: Sumpit oh Sumpit   Mon Jul 12, 2010 4:41 pm

abob layan dangdut jer brow....pasir putih tepi pantai....
Back to top Go down
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Re: Sumpit oh Sumpit   Tue Jul 13, 2010 10:06 am

farao BEtui-Betui Betui ......
Back to top Go down
ahnoi
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 228
Join date : 13/01/2009
Age : 34
Location : tg malim

PostSubject: Re: Sumpit oh Sumpit   Thu Jul 22, 2010 12:33 pm

abob layan dangdut kat behrang 2020...haha bounce bounce
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Sumpit oh Sumpit   Today at 5:04 am

Back to top Go down
 
Sumpit oh Sumpit
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
SMKBA 1982 Community :: sEmBaNg-SeMbAnG :: KeLaKoR rIa-
Jump to: