SMKBA 1982 Community


Khas Untuk Bekas-bekas Pelajar SMKBA Yang Lahir Dalam Tahun 1982
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in
Latest topics
» Guna prepaid Tune Talk Dapat Point Tebus Tiket Air asia
Tue Jun 21, 2011 12:41 pm by ASBN

» ByPass FIREWALL dari Opis/pejabat yang Admin Block!!
Mon Oct 18, 2010 3:35 pm by norfazri

» WALIMATUL URUS
Mon Oct 18, 2010 2:31 pm by norfazri

» haloooo.......
Wed Oct 06, 2010 12:07 pm by abob82

» Koridor oh koridor
Sun Aug 08, 2010 3:49 am by ajim

»  10 fitrah manusia cantik
Tue Aug 03, 2010 11:15 am by hafizhawari_82

» Orang yang Berakal
Mon Aug 02, 2010 10:45 am by hafizhawari_82

» Mohd Azim YB....Topik Khas Untuk Mu..
Sun Aug 01, 2010 3:25 am by ajim

» Cerita Lucu: Kisah Tiga Pemuda Kampung
Fri Jul 30, 2010 4:38 pm by hafizhawari_82

Top posters
^^DaUnKeToM^^
 
abob82
 
hafizhawari_82
 
ahnoi
 
badlock
 
Emelly_HdeW
 
Yop pi'ee
 
pejie_kunyit
 
caoi
 
bogat82
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search

Share | 
 

 Sayang bini ke duit?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Sayang bini ke duit?   Wed Jul 07, 2010 3:50 pm



Sepasang suami isteri, dah lama kahwin. Si suami teramat lah kedekut, bukan setakat taik idung masin, taik mata pun masin gak. Salah satu xtvt tahunan mereka ialah mengunjungi satu pameran udara.

Tahun pertama, si isteri nak sangat naik sebuah pesawat ringan. Pergilah mereka berjumpa dengan pilot pesawat tu. "Encik, berapa saya kena bayar untuk menaiki pesawat ni?" tanya si suami

"Tak mahal encik, cuma RM50 untuk satu pusingan" jawab pilot tu.

"Uuiishh. .mahalnya, tak jadi la saya nak naik" jawab si suami lalu menarik tangan isterinya berlalu dari situ. "Baiklah, kalau bayarannya kurang dr
RM30, kita naiklah" kata suami yang membuatkan si isteri menarik muka masam krn dia tahu bayarannya pasti akan meningkat lagi tahun ni.

Mereka menuju ke pesawat yang sama cam tahun lepas dan jumpa ngan pilot yang sama
juga. Seperti yang dijangkakan, bayaranya dah jadi RM100. Segeralah si suami menarik tangan isterinya berlalu dr situ. Si pilot td yang kesiankan si isteri yang saban tahun mengimpikan untuk menaiki pesawat tu memanggil mereka semula.

"Encik, berapa yang encik sanggup bayar?" "Aku cuma nak bayar bawah RM30 jer" jawab si suami.

Setelah berfikir seketika, berkatalah si pilot tadi "Baiklah, Encik boleh naik pesawat tu dengan bayaran RM20 sahaja tapi dgn satu syarat"

Gembiralah si suami tadi, RM20 ajer "tapi apa syaratnya"

"semasa di udara, encik dan isteri encik tak boleh mengeluarkan satu suara pun. Kalau bersuara juga, saya akan kenakan bayaran RM10 bagi setiap perkataan yang keluar dari mulut encik atau isteri encik" jawab pilot td sambil tersenyum.

"Baiklah saya setuju" jawab si suami dengan yakin bolehnya.

Maka, naiklah mereka akan pesawat tu. Pilot tadi pun ada niat lain sebenarnya. Dia nak ajar si suami yang kedekut tadi. Dia pun buat lah aksi2 acrobatik yang diakui membahaya. Macam2 aksi dia buat, tapi hairan gak dia sbb suami isteri yang duduk kat belakang dia
tak menjerit pun.

Dia cuba lagi buat aksi2 yang merbahaya, berpusing2 pesawat tu, tapi still senyap gak. Setelah muslihat dia tak berjaya, pilot tu pun mendaratkan lah pesawat dia. Rasa rugi pulak sbb cuma boleh dpt RM20 ajer.

Bila dah mendarat, cuma si suami yang turun dari pesawat tu. "Ehh? mana isteri encik?" tanya pilot tu terkejut.

"Dia dah jatuh masa kau pusing2 pesawat tadi"

"Hahh apasal tak cakap" "Kalau aku cakap nanti kena tambah bayaran lak" jwb si suami sambil menghulurkan RM20 kepada pilot td dan terus berlalu...
Back to top Go down
 
Sayang bini ke duit?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
SMKBA 1982 Community :: sEmBaNg-SeMbAnG :: KeLaKoR rIa-
Jump to: