SMKBA 1982 Community


Khas Untuk Bekas-bekas Pelajar SMKBA Yang Lahir Dalam Tahun 1982
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in
Latest topics
» Guna prepaid Tune Talk Dapat Point Tebus Tiket Air asia
Tue Jun 21, 2011 12:41 pm by ASBN

» ByPass FIREWALL dari Opis/pejabat yang Admin Block!!
Mon Oct 18, 2010 3:35 pm by norfazri

» WALIMATUL URUS
Mon Oct 18, 2010 2:31 pm by norfazri

» haloooo.......
Wed Oct 06, 2010 12:07 pm by abob82

» Koridor oh koridor
Sun Aug 08, 2010 3:49 am by ajim

»  10 fitrah manusia cantik
Tue Aug 03, 2010 11:15 am by hafizhawari_82

» Orang yang Berakal
Mon Aug 02, 2010 10:45 am by hafizhawari_82

» Mohd Azim YB....Topik Khas Untuk Mu..
Sun Aug 01, 2010 3:25 am by ajim

» Cerita Lucu: Kisah Tiga Pemuda Kampung
Fri Jul 30, 2010 4:38 pm by hafizhawari_82

Top posters
^^DaUnKeToM^^
 
abob82
 
hafizhawari_82
 
ahnoi
 
badlock
 
Emelly_HdeW
 
Yop pi'ee
 
pejie_kunyit
 
caoi
 
bogat82
 
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search

Share | 
 

 Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Mon Jul 05, 2010 10:54 pm

Cerita ini adalah untuk santapan jasmani yang keboringan tahap maksimum.Semoga cerita ini dapat mengisi ruang kosong anda itu.Maaf sekiranya ada yang terasa hati maaf ku pohon sepuluh jari.Sekian




Ada sekali tu ketua kampung orang asli telah dihadiahkan jam dinding oleh pihak tentera kerana menolong mereka dalam operasi. Alangkah bangganya ketua orang asli tersebut bila jam tersebut di gantungkan di depan pintu rumahnya dan orang kampung sering datang melihat jam tersebut seolah-olah barang hiasan kerana mereka pada masa tu tak tahu bagaimana menggunakan jam untuk melihat waktu.

Suatu hari anak ketua kampung tersebut memberitahunya yang jarum jam tu telah berhenti bergerak. Masa tu punyalah ramai anak buah dia kat halaman rumah sedang melihat jam tersebut.

Maka ketua kampung tu pun konon nak tunjuk terrorlah lalu dia pun menurunkan jam tersebut dari tempat penggantungan dan membelek-belek jam tersebut depan belakang. Beliau ternampak tempat bateri jam tersebut dan telah dengan tidak sengaja terkuis bateri itu terkeluar dari tempatnya.

Entah macam mana ada pulak bangkai seekor lipas di celah-celah tempat bateri tu... beliau pun dengan bangganya memberitahukepada anak-anak buahnya.

"OOOO... patutlah tak jalan drebarnya dah mati tershepittttt... .!!"
What a Face
Back to top Go down
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Site A dan Site B   Mon Jul 05, 2010 10:59 pm

Seorang doktor di sebuah Hospital Sakit Jiwa berjalan-jalan di sekitar hospital untuk melawat para pesakit. Tugas ini merupakan akitiviti hariannya sepanjang beliau bertugas. Sepanjang beliau berjalan, beliau terdengar suara orang sedang menyanyi kalau tidak silapnya. Beliau cuba mencari dari mana datangnya arah suara itu.

Setelah puas mencari....barulah beliau menyedari suara itu datang dari sebuah bilik berhampiran dan ternyatalah yang menyanyi itu adalah salah seorang pesakitnya yg menyanyi dengan penuh perasaan seolah-olah seorang penyanyi.

Tapi yang hairannya, beliau melihat pesakit itu menyanyi dalam keadaan terlentang. Tiba-tiba tak lama kemudian dia meniarap pula......sambil menyanyi doktor itu terus bertanya, "Kenapa awak tadi terlentang....tapi sekarang meniarap pula?!"

Lalu pesakit itu menjawab, "Ooooo tadi Side A..ini Side B pulak."
Back to top Go down
norfazri
CiKgU saNdArAn
CiKgU saNdArAn


Posts : 59
Join date : 12/01/2010
Age : 34
Location : pahang

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Tue Jul 06, 2010 7:59 am

mati tersheeepitt yer...macam mana buleh mati tersheepittt nie..
Back to top Go down
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Tue Jul 06, 2010 8:18 am

itu pasal dia drift lebih la tu lost control....
Back to top Go down
abob82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 243
Join date : 18/06/2010
Age : 34
Location : batang kali

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Tue Jul 06, 2010 11:04 am

Dia mati tersepit sbb memandu dlm keadaan mabuk terlebih minum tuak
Back to top Go down
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Tue Jul 06, 2010 3:19 pm

Masalah nya sebab dik cicak tu jarum jam tak jalan la ..abob...sebab pemandu nye dah tersepit.. bounce
Back to top Go down
abob82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 243
Join date : 18/06/2010
Age : 34
Location : batang kali

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Tue Jul 06, 2010 8:13 pm

Betul lh 2 pemandu 2 terbabas sbb minum tuak lebih sgt
Back to top Go down
ahnoi
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 228
Join date : 13/01/2009
Age : 34
Location : tg malim

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Wed Jul 07, 2010 8:34 am

haha best gak baca jokes2 camni...bubuh lagi chin peng.... bounce bounce
Back to top Go down
abob82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 243
Join date : 18/06/2010
Age : 34
Location : batang kali

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Wed Jul 07, 2010 9:14 am

Chin peng ni dh mcm tok batin aku tgk wakakaka....
Back to top Go down
^^DaUnKeToM^^
cIkGu kAuNsElInG
cIkGu kAuNsElInG


Posts : 475
Join date : 08/01/2009
Age : 34
Location : Bandar Sunway

PostSubject: Tambahan lawak asli...   Wed Jul 07, 2010 9:52 am

Memandangkan masa dulu orang asli ni tinggal di dalam hutan tebal maka banyaklah benda yang mereka tak pernah lihat.Mari kita dengar apa kata segelintir orang-orang asli ini apabila ditanya oleh tentera tentang beberapa benda yang tak pernah dilihat oleh mereka :

Askar : Kepala keretapi makan?

Orang asli : Makan jugak shikit-shikit
kalau taruk garam.....
........................................

Askar : Kapal terbang makan?

Orang asli : EEEiii shedap tu kalau di
buat gulai.....

........................................

Askar : Helikopter makan??

Orang asli : (Oleh kerana dia orang ni
hanya biasa tengok helikoptr
maka berikutlah jawapannya)
Issh!!.. helikopter mana
boleh makan..itukan beshi.!!

Back to top Go down
http://tapahrawk.blogspot.com
^^DaUnKeToM^^
cIkGu kAuNsElInG
cIkGu kAuNsElInG


Posts : 475
Join date : 08/01/2009
Age : 34
Location : Bandar Sunway

PostSubject: lagi lawak asli...   Wed Jul 07, 2010 9:53 am

Tiga orang askar menjalani latihan di sebuah perkampungan asli di daerah Pahang. Selesai menjalani latihan mereka melalui sebatang sungai.

Sedang mereka melalui sungai itu, mereka ternampak seorang gadis asli sedang mandi tanpa seurat benang pun. Apalagi askar tersebut mengambil kesempatan untukSKODENGgadis tersebut.
menyedari diskodeng gadis itu pun naik ke tebing sungai.

Apa yang peliknya ialah gadis itu tidak menutup badannya tetapi menutup mukanya sahaja dengan kain batik.

Pelik dengan kejadian itu seorang askar menghampiri gadis tersebut dan bertanya:”mengapa awak menutup muka tetapi tidak menutup badan?”
Jawab gadis itu dengan selambanyer: “yang lain semua seghupa tapi muka je lain2″

Ketiga2 askar itu semakin pelik
Back to top Go down
http://tapahrawk.blogspot.com
norfazri
CiKgU saNdArAn
CiKgU saNdArAn


Posts : 59
Join date : 12/01/2010
Age : 34
Location : pahang

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Wed Jul 07, 2010 10:27 am

shemuaa lawak orang asheli jer...tau aa tapah manyak orang asheli....

iwan shukerrr aaa dulu g jujet....shemuaa g bukan nak jujet...nak ninoii.... cheers cheers cheers
Back to top Go down
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Wed Jul 07, 2010 12:36 pm

Kisah Petai dan Cina

Ada seorang asli baru balik daripada mencari petai. Kemudian bertemu dia dengan seorang peraih petai Cina. Berundinglah kedua orang tersebut. Bersetujulah mereka dengan tawaran harga RM 1.00 bagi satu papan petai. Cina itu mengatakan ia akan datang mengambilnya kemudian.

Seketika peninggalan peraih Cina tersebut, datang seorang Melayu berselisih pula dengan pencari petai tadi. Berhenti ia bertanya "En., petai ini juallah kepada saya.". Tapi orang asli itu enggan. Katanya "Saya sudah janji dengan Cina tadi". "Dia akan datang mengambilnya petang nanti".

"Juallah En., berapapun dia bayar, saya sanggup bayar". Namun orang asli itu tetap enggan menjualnya. Selepas menggunakan segala jenis pujuk rayu, akhirnya berjaya juga ia membeli petai itu. Ia pun pulanglah dengan gembiranya. 100 papan semuanya petai tersebut, telah diborong kesemuanya.

Sampai di rumah, selepas berehat seketika, terasa di hati kecilnya untuk mengira jumlah petai yang ada. alangkah terkejutnya, bila mendapati hanya 90 papan sahaja. Mana perginya 10 papan lagi. Tercicir dalam perjalanankah?. Mana mungkin?. Ia berasa tidak puas hati. Ia segera turun ke bawah rumah, mengambil motosikal kapcainya, dengan penuh semangat geram bergegas dan meluncur macam roket ke rumah orang asli tadi.

Sampai di sana terus bertanya kepada orang asli tadi. "Tadi aku bayar kau untuk 100 papan. Kenapa kau beri aku hanya 90 papan sahaja?. Orang asli itu dengan selamba rocknya berkata "Itulah encik, saya sebenarnya nak tipu Cina, tapi encik nak juga"

..... maaf..... tuan2 agaknya tahu kesudahannya. Razz
Back to top Go down
hafizhawari_82
CiKgU DiSiPlIn
CiKgU DiSiPlIn


Posts : 234
Join date : 09/01/2009
Age : 34
Location : Ipoh

PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Wed Jul 07, 2010 12:42 pm

Firsttime Tok Batin Pergi Pekan.

Maka tersebut lah kisah seorang Tok Batin nie yang banyak membantu Kerajaan Malaysia dalam mempromosikan barangan buatan tangan dikalangan masyarakat orang-orang asli di Malaysia semasa promosi Tahun Melawat Malaysia pada Sukan Komanwel satu masa lalu. Maka Tok Batin nie dapat ler anugerah serta wang tunai RM500.

Maka dipendekkan cerita, suatu hari Tok Batin nie yang tak pernah keluar dari kampung lamannya sejak kecil lagi ingin pergi ke pekan berjalan-jalan dengan berbelanja disebabkan dapat duit RM500 tu la....... Maka pada suatu pagi bersiap-siap ler Tok Batin nie dengan kemasnya... lalu diambilnya selipar jepunnya yang disimpan dalam almari tu sejak dulu lagi (memang tak pernah pakai.... biasa berkaki ayam je..)

Lalu berjalan ler Tok batin keluar dari hutan bila sampai je kat hentian bas..... Tok Batin cuba kontrol macho.... lalu bertanya pada seorang pemuda yang sama-sama tunggu bas kat situ, "Bas perghi pekan dah syampai.....?" Konon-konon macam dah biasa ler naik bas tu....

"Sekejap lagi sampai ler tu.....", sahut pemuda tu selamba.

Apabila bas sampai Tok Batin menyuruh semua orang naik dulu,sebab dia kelam kabut sikit... maklum ler first time naik bas. Last sekali dia naik terus duduk depan kat sebelah konduktor.

"Tok Batin nak gi maner....?", mat konduktor sure kenal tu mesti org asli dari cara dia berpakaian.

" Aaaa..... nak perghi pekan ler.... nak tenghok citer Hindustan..", jawabTok selamba.... lepas membayar tambang Tok Batin tak bergerak-gerak lagi disebabkan rasa ngeri naik bas dah ler first time, laju pulak tu.

Apabila sampai aje di pekan... konduktor memberi tahu penumpang, "OK dah sampai turun pelan-pelan.....!"

Maka Tok Batin yang dari tadi dah terbeliak matanya naik bas laju... terus bangun.. dan tetiba je kat tangga bas tu dia tak jadi turun mukanya cemas... Bila konduktor tu nampak Tok Batin tak turun-turun lalu dia bertanya, "Hah. Tok.... apasal pulak tu........?"

Dengan nada marah Tok Batin tu jawab, "Mana shelipar aku..... tadi aku naik aku taruk kat bawah tangga nie....... sapha kebassshh sheliparr aku.........!!" bounce
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin    Today at 5:01 am

Back to top Go down
 
Kisah-Kisah Kelakar - Kisah Tok Batin
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
SMKBA 1982 Community :: sEmBaNg-SeMbAnG :: KeLaKoR rIa-
Jump to: